
Δεν περνάει έτσι αγάπη μου.
της είπα «Όταν πάψεις να το κοιτάς κάθε τρία λεπτά.
Σωματείο για την υποστήριξη των προσώπων που χρειάζονται υπηρεσίες ψυχικής υγείας ή που υποφέρουν από νευρολογικές παθήσεις, Alzheimer και των οικογενειών τους. Πασχίζουμε για: την κοινωνική και επαγγελματική αποκατάσταση τους -καλύτερες δημόσιες και ιδιωτικές δομές Ψυχικής Υγείας -την αρωγή σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης φυσικών και άλλων καταστροφών -τον αποϊδρυματισμό -την προαγωγή της ψυχικής υγείας. Μέλος Π.Ο.Σ.Ο.Ψ.Υ., Ε.Σ.Α.μεΑ, AMARC Europe.

Ξύπνησε από τιτιβίσματα πουλιών. Πετάρισε τα μάτια κοιτώντας τριγύρω: στο κουρτινόξυλο, στο κομοδίνο, στο κρεβάτι, πουλιά… Κόκκινα, κίτρινα, μαύρα, γαλάζια, λευκά, σταχτοπράσινα, σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς, πουλιά… Με μικρές και μεγάλες φτερούγες, με περίεργες ουρές, με παράξενα ράμφη, με αλλόκοτες και μελωδικές φωνές, πουλιά… Άλλα τον κοίταζαν από μακριά, μερικά πλησίασαν κοντύτερα, κάποια κάθισαν στους ώμους του, στο στήθος, στα χέρια, πουλιά…
Έκλεισε τα βλέφαρα και σκέφτηκε:
«Όνειρο, βλέπω όνειρο! Τώρα θ’ ανοίξω τα μάτια και θα έχουν εξαφανιστεί».
Τινάχτηκε, λες και ξύπναγε από εφιάλτη. Ξαναντίκρισε τριγύρω πουλιά, παντού πουλιά…
Ιπτάμενοι εισβολείς απ’ το πουθενά, πτερόεντες επισκέπτες απ’ το ανεξήγητο κοίταζαν με τα στρογγυλά ματάκια τους. Τα κοίταζε κι αυτός.
«Καλημέρα!» ακούστηκε μια βραχνή φωνή δίπλα του.
Τρόμαξε! Του μιλούσε ένας παπαγάλος.
«Άι, στο καλό!» είπε δυνατά.
«Στο καλό!» είπε κι ο παπαγάλος.
«Θα τρελαθώ!» ψέλλισε ο άνθρωπος.
«Μα γιατί;» μίλησε πάλι ο παπαγάλος.
«Τι έκανε λέει; Μιλάς κανονικά; Οι παπαγάλοι επαναλαμβάνουν εκείνα που ακούν, δεν μιλούν σαν άνθρωποι!»

Ο άνθρωπος έμεινε με το στόμα ορθάνοιχτο. Κατόπιν κούνησε το κεφάλι πέρα-δώθε κάμποσες φορές, λες κι ήθελε να βεβαιωθεί πως το μυαλό του ήταν στην θέση του.
«Καλά, γιατί κάνεις έτσι;» είπε ένας κούκος που κάθονταν στο κομοδίνο.
Ο άνθρωπος γούρλωσε τα μάτια.
«Ονειρεύομαι, αυτό είναι! Δεν έχω ξυπνήσει ακόμα… Κοιμάμαι όρθιος! Σε λίγο θα μου πει κι ο κούκος πως δεν μιλάει ανθρωπινά, αλλά πως εγώ κάνω “κούκου κούκου”».
«Ε, ναι, εσύ κάνεις “κούκου κούκου”. Πού είναι το περίεργο;»
«Πού είναι το περίεργο που μιλάω κουκίσια; Πού είναι το περίεργο;»
«Δεν μιλάς μόνον κουκίσια και παπαγαλίσια», είπε ένα κοράκι που κάθονταν στο κουρτινόξυλο, «μιλάς και κορακίσια και κουκουβαγίσια! Και γενικά μιλάς όλες τις γλώσσες των πουλιών!»
«Μιλάω… όοολες τις γλώσσες των πουλιών;»
«Ναι, όοολες!» επιβεβαίωσε κι ένα μεγάλο ξωτικό πουλί, με τεράστιο ράμφος και κιτρινοπράσινες φτερούγες.
«Ναι, ε; Και πώς γίνεται αυτό, μου λέτε;»
«Δεν ξέρουμε πώς γίνεται», είπε ένας φασιανός. «Απλώς γίνεται!»
«Καταρχάς πώς βρεθήκατε στο δωμάτιό μου. Ε; Πώς;»
«Δεν ξέρουμε πώς βρεθήκαμε», πήρε τον λόγο μια πέρδικα. «Απλώς βρεθήκαμε!»
«Α, χα, χα!» έκανε με μάτι που σχεδόν γυάλιζε απ’ την τρέλα ο άνθρωπος.
«Α, χα, χα!» επανέλαβαν και τα πουλιά.
«Λοιπόν, τέρμα! Ή θα μου δώσετε μια πειστική εξήγηση για το τι συμβαίνει εδώ μέσα ή θ’ ανοίξω το παράθυρο και θα πάρετε δρόμο. Εξηγηθήκαμε;»
Τα πουλιά κατσούφιασαν. Κι ο παπαγάλος που μίλησε στην αρχή, ξαναπήρε τον λόγο:
«Εντάξει, εντάξει, μην θυμώνεις! Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε μιαν εξήγηση».
Ο άνθρωπος φάνηκε να ικανοποιείται προς το παρόν απ’ την καλή πρόθεση του παπαγάλου, αλλά αμέσως μετά συνειδητοποίησε πως ζητούσε μιαν εξήγηση από ένα σμήνος πουλιών που βρέθηκε ως δια μαγείας στο δωμάτιό του, και τα έβαλε με τον εαυτό του:

Ο παπαγάλος πήρε ύφος διανοουμένου:
«Το σίγουρο είναι πως πριν βρεθούμε εδώ, θα έπρεπε να βρισκόμασταν κάπου αλλού. Μπορεί, βέβαια, να μην υπήρχαμε πουθενά πριν ή να υπήρχαμε και να μην το θυμόμαστε. Ίσως αυτό είναι μια πραγματικότητα, αλλά ίσως η πραγματικότητα…»
Ο άνθρωπος άρχισε να εκνευρίζεται:
«Φτάνει, φτάνει, μ’ έπιασε πονοκέφαλος, δεν είναι λογικά πράγματα αυτά, δεν είναι! Τα πουλιά δεν μιλούν ανθρωπινά, κι οι άνθρωποι δεν μιλούν πουλίσια. Αυτό είναι μια καλή σκέψη!»
Ο παπαγάλος διαφώνησε:
«Αφού μιλάμε και καταλαβαινόμαστε μεταξύ μας, σημαίνει πως γίνεται. Αυτή είναι μια σωστή σκέψη!»
Ο άνθρωπος δεν συμβιβάστηκε με την ιδέα πως μιλούσε πουλίσια κι έσκυψε το κεφάλι συλλογισμένος.
«Νομίζω πως συμβαίνει κάτι άλλο», είπε. «Εγώ μιλάω ανθρωπινά, ο παπαγάλος παπαγαλίσια, ο κούκος κουκίσια κι όλα τ’ άλλα πουλιά μιλούν το καθένα στην γλώσσα του, αλλά όποιος κι αν μιλάει απ’ όλους μας, οι άλλοι τον καταλαβαίνουν στην γλώσσα την δική τους».
Τα πουλιά επιδοκίμασαν την σκέψη του, κουνώντας το κεφάλι καταφατικά.

Ο άνθρωπος θαύμασε την οξύνοια του πουλιού, αλλά έκανε πως θεώρησε φυσιολογική την σκέψη του και συνέχισε:
«Το θέμα είναι, λοιπόν, γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί σ’ εμένα;»
Ένα κοτσύφι παρατήρησε:
«Περίεργα σκέφτεστε εσείς οι άνθρωποι! Τι θα πει “γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί σ’ εμένα;” Γιατί έτσι! Θα μπορούσαμε να πούμε κι εμείς: “Γιατί εκεί που τρώμε ένα σκουληκάκι, μας βρίσκουν τα σκάγια του κυνηγού πριν καν προλάβουμε να το καταπιούμε;” Το ίδιο θα μπορούσε να πουν και η πέρδικα και η μπεκάτσα κι άλλα πολλά πουλιά εδώ μέσα. Το “γιατί” δεν υπάρχει σ’ εμάς. Ούτε το “γιατί ζούμε” ούτε το “γιατί πεθαίνουμε”. Αλλά είναι πολύ όμορφο να ξυπνάς πριν το χάραμα πεινασμένος και να ψάχνεις σκουληκάκια στο υγρό χώμα. Μυρίζει τόσο υπέροχα το δάσος, όταν εξατμίζεται η δροσιά πάνω απ’ τα φύλλα κι απ’ τα χόρτα! Κι ακούγεται σαν μουσική το ποτάμι ανάμεσα στα πλατάνια και στα πουρνάρια. Κι ο ήλιος, τι ωραία που στέλνει την ζεστασιά του κάτω απ’ τις νυχτωμένες φτερούγες μας!»
Το τρυγόνι αναφώνησε:
«Πάντα ποιητής το κοτσύφι! Γι’ αυτό είναι μέσα στα μαύρα, σαν τους δικούς σας ποιητές».
Το κοράκι ειρωνεύτηκε με την βραχνή φωνή του:
«Κι εγώ μέσα στα μαύρα είμαι, αλλά δεν γράφω ποιήματα».
Ο σπουργίτης άρπαξε την κουβέντα σαν ψίχουλο στον αέρα:
«Σωστά! Όμως είσαι σαν τα “κοράκια” των ανθρώπων, τους νεκροθάφτες, μόνο που αυτοί θάβουν τα πτώματα, ενώ εσύ τα τρως».

Μπήκε στην μέση το παγώνι:
«Έι, σταματήστε πια να τσακώνεστε σαν… άνθρωποι!»
Κι ανοίγοντας τα μεγάλα εντυπωσιακά φτερά του, σκόρπισε τριγύρω τον θαυμασμό, αλλά προσέλκυσε και τα πικρόχολα σχόλια της κουκουβάγιας:
Κάγχασε το παγώνι:
«Πφ! “παρδαλοφουστανούδες”! Μας εντυπωσίασες τώρα με τις σύνθετες λέξεις σου! Πάντοτε αφ’ υψηλού, πως δήθεν τα ξέρεις όλα! Εσύ κι αν μιμείσαι στην εντέλεια, στην εντελώς εντέλεια, τους σαχλαμαροδιανοούμενους ανθρώπους!»
Η κουκουβάγια ξεράθηκε στα γέλια:
«Δεν υπάρχει έκφραση “στην εντελώς εντέλεια”, ανόητο πλάσμα! Κοίτα μην σου τσαλακωθεί κάνα φτερό, καλύτερα, κι άσε το πνεύμα στην ησυχία του!»
Το παγώνι «τα πήρε στο κρανίο»:
«Εγώ; Εγώ ν’ αφήσω το πνεύμα στην ησυχία του ή εσύ στην ησυχία τους τα φτερά μου; “Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο”, το είπε ο Ντοστογιέφσκι, ηλίθια! Τι νόμισες, πως δεν έχω ανοίξει βιβλίο;»
Η κουκουβάγια γούρλωσε ακόμα περισσότερο τα ήδη γουρλωμένα της μάτια κι αντεπιτέθηκε:
«Όταν ο Ντοστογιέφσκι έλεγε “η ομορφιά”, εννοούσε –στην… εντελώς εντέλεια– την πνευματική ομορφιά, την αισθητική, την καλλιέπεια, δεν εννοούσε τα παλιοφτερά σου, “σουσουράδα”, που παπαγαλίζεις μια φράση και το παίζεις έξυπνη!»
Τώρα ήταν η σειρά της σουσουράδας «να τα πάρει». Κάτι πήγε να πει κι ο παπαγάλος, που ως φαίνεται παρεξηγήθηκε με την λέξη «παπαγαλίζεις», αλλά το πουλί με την μακριά ουρά τον πρόλαβε και πήρε τον λόγο:
«Τι ζόρι τραβάς με τις σουσουράδες, μου λες, παλιοκουκουβάγια; Δεν βλέπεις τα μάτια σου, που είναι σαν φανάρια από μπουλντόζα, μιλάς κιόλας;»
Η κουκουβάγια ανέκτησε την αυτοκυριαρχία της και είπε σκωπτικά:
«Πώς να δω τα μάτια μου, κυρία μου; Μπορεί κανείς να δει τα μάτια του; Εκτός βέβαια κι αν… τα βγάλει!»

Ο άνθρωπος, που τόση ώρα κοιτούσε μια το ένα πουλί, μια το άλλο, κι απολάμβανε χαμογελώντας τους ξεκαρδιστικούς διαλόγους τους, θεώρησε συνετό να παρέμβει:
«Ψυχραιμία, ψυχραιμία πουλιά… Δεν βγαίνει τίποτα με το να αλληλοκατηγορείστε!»
Η λέξη «αλληλοκατηγορείστε» άρεσε εξαιρετικά στην κουκουβάγια, γιατί ένωνε και χώριζε τις φτερούγες της λες και χτύπαγε παλαμάκια.
«Πίστευα», συνέχισε ο άνθρωπος, «πως αυτά είναι δικά μας καμώματα, αλλά απ’ ό,τι βλέπω, δεν πάτε πίσω κι εσείς! Αν μάδαγα τα φτερά σας και σας φόραγα ρούχα, αλλάζοντας αναλόγως και το σχήμα του κορμιού σας, νομίζω πως θα μεταμορφωνόσασταν στην κοινωνία που ζω!»
Τα πουλιά φάνηκαν να πειράχτηκαν απ’ τα λόγια του:
«Εγώ, δηλαδή», είπε το αηδόνι, «θα ήμουν ο Παβαρότι ή η Κάλλας;»
Ο άνθρωπος θαύμασε:
«Ξέρεις από όπερα; Εκπληκτικό!»
«Όχι!» απάντησε το αηδόνι, «δεν ξέρω γρι από όπερα, ούτε τον Μικρό Πρίγκιπα του Εξυπερύ γνωρίζω, ούτε την Φάρμα των Ζώων του Όργουελ, ούτε τους Μύθους του Αισώπου, που τα ζώα μιλούν ανθρωπινά. Αλλά, να, είναι σαν να σκέφτομαι… με το μυαλό σου!»
Τ’ άλλα πουλιά επιβεβαίωσαν την παρατήρηση του αηδονιού. Κι αυτά έτσι ένιωθαν, λες και μιλούσαν με τον τρόπο σκέψης του ανθρώπου.
Έπεσε σιωπή στο δωμάτιο…
Τα πουλιά συγκεντρώθηκαν στο κρεβάτι. Ο άνθρωπος έβαλε πίσω απ’ την πλάτη του το μαξιλάρι, ν’ ακουμπάει στα κάγκελα του κρεβατιού, κι ανασηκώθηκε. Κοιτάζονταν χωρίς να μιλούν. Ξαφνικά, το συνειδητοποίησαν ταυτόχρονα: Ούτε πριν μιλούσαν! Όχι τουλάχιστον κουνώντας τα χείλη ή τα ράμφη. Μιλούσαν με την σκέψη…
Ο άνθρωπος άπλωσε το χέρι στο κομοδίνο να πιάσει το ποτήρι με το νερό που έβαζε πάντα εκεί, γιατί μπορούσε να διψάσει την νύχτα και δεν ήθελε να εγκαταλείψει την ζεστασιά του κρεβατιού του, πηγαίνοντας μέχρι την κουζίνα να πιει.
Τότε είδε πεσμένο στο πάτωμα το βιβλίο που ανακάλυψε στην σοφίτα. Έναν παλαιό δερματόδετο τόμο με φανταστική εικονογράφηση, γραμμένο σε μιαν άγνωστη γλώσσα.
Το σήκωσε και κοίταξε στο εξώφυλλο: «Ο Μαγικός Κόσμος των Πουλιών». Μα πώς; Πώς καταλάβαινε μια γλώσσα που δεν μιλούσε; Άρχισε να το ξεφυλλίζει… Μόνον γράμματα. Οι εικόνες είχαν πετάξει, ζωντάνεψαν και κάθονταν γύρω του, κοιτάζοντάς τον με τα λυπημένα τους μάτια, σαν εγκαταλελειμμένα παιδιά που γύρευαν κάποιον να τα υιοθετήσει.
Στην πρώτη σελίδα μια επεξήγηση: «Αν ανοίξεις το βιβλίο τα μεσάνυχτα, την νύχτα που έχει το μεγαλύτερο φεγγάρι του χρόνου, θα μάθεις να διαβάζεις με την καρδιά και το χαρτί θα ζωντανέψει».
Χθες ήταν αυτή η νύχτα! Και το βιβλίο θα έπεσε στο πάτωμα στις δώδεκα, όταν μισοκοιμισμένος έπιασε το ποτήρι να πιει νερό.
«Μα, γίνονται τέτοια πράγματα;» σκέφτηκε.
Στην τρίτη σελίδα κάτι στίχοι: «Κόσμος κι όνειρο είν’ ένα/ και τα δυο μαζί κανένα!»
Γύρισε στο τέλος: «Η μαγεία είναι η αλήθεια της ψυχής. Η λογική είναι η απομάγευση του κόσμου. Τα πουλιά μεταφέρουν στις φτερούγες τους τα θελήματα των θεών, που είναι… (ακολουθούσαν αλλοιωμένες οι λέξεις, λες και στάλαξε πάνω τους νερό ή δάκρυ) των ανθρώπων». Επανέλαβε την κατεστραμμένη φράση: «Τα πουλιά μεταφέρουν στις φτερούγες τους τα θελήματα των θεών, που είναι… των ανθρώπων».
Έκλεισε το βιβλίο και κοίταξε γύρω του. Κανένα πουλί – είχαν εξαφανιστεί…
Άνοιξε το βιβλίο: οι εικόνες είχαν επιστρέψει!
Να, ο παπαγάλος, η σουσουράδα, το παγώνι, ο κόρακας, το κοτσύφι κι όλα τ’ άλλα πολύχρωμα και παράξενα πουλιά. Έγιναν πάλι ωραίες ζωγραφιές, ακίνητες, χάρτινες. Και τον κοιτούσαν, καθόλου, μα καθόλου λυπημένα πλέον, σαν εγκαταλελειμμένα παιδιά που ξαναγύρισαν σπίτι τους. Μα τι παράξενο, τα γράμματα δεν μπορούσε πια να τα διαβάσει! Η γλώσσα είχε ξαναγίνει άγνωστη…
Άνοιξε το παράθυρο. Γοργά πουλιά μ’ εκτυφλωτικές φτερούγες χύμηξαν στο δωμάτιο οι πρωινές αχτίδες.

Βούιζε αφρισμένο των περαστικών το ποτάμι στον δρόμο. Δυο γυναίκες με πολύχρωμα φορέματα περνούσαν καμαρωτά σαν παγώνια. «Παρδαλοφουστανούδες», θυμήθηκε τα λόγια της κουκουβάγιας.
Μισή ώρα αργότερα έφτασε στο σχολείο. Ο άνθρωπος αυτός ήταν δάσκαλος. Το ’κρυβε σαν αμάρτημα πως έγραφε κιόλας. Δηλαδή «σαχλαμαροδιανοούμενος», στην… εντελώς εντέλεια, όπως θα έλεγε και το παγώνι.
Μπήκε στην τάξη και κοίταξε τα παιδιά ένα-ένα. Σαν πουλάκια του φάνηκαν έτοιμα να φτερουγίσουν γύρω του.
Πήρε την κιμωλία και σημείωσε στον πίνακα:
«Η λογική είναι η απομάγευση του κόσμου!»
Γύρισε προς την τάξη και ρώτησε:
«Ποιος ξέρει τι σημαίνει “απομάγευση”;»
Κανείς δεν ήξερε.
Τότε, δειλά-δειλά, μια μαθήτρια με γυαλάκια και πανέξυπνα μάτια, που έμοιαζε με κουκουβάγια, ύψωσε το χέρι σαν φτερό.
Ο δάσκαλος της έκανε νόημα να μιλήσει:
«Νομίζω, κύριε, πως σημαίνει…»
Το παιδί κόμπιασε. Ο δάσκαλος το ενθάρρυνε να συνεχίσει.
«Σημαίνει πως κάτι έχασε την μαγεία του!»
Σιωπή απλώθηκε στην αίθουσα…
Κοιτάζονταν όλοι, και δίχως να μιλούν καταλαβαινόντουσαν, λες και μίλαγαν με την σκέψη.
*
Έναν χρόνο περίπου μετά το αντιδραστικό νομοσχέδιο
για την ψυχική υγεία, οι δημόσιες δομές στενάζουν
από την υποστελέχωση, την υπερεφημέρευση
ενώ τα προγράμματα απεξάρτησης καταργούνται
ένα μετά το άλλο, αφήνοντας κυριολεκτικά στον αέρα τους
ωφελούμενους.
Την ίδια στιγμή, ο ΕΟΠΑΕ προχώρησε σε «εκδικητική»
μετακίνηση δεκάδων εργαζομένων από τη μία δομή στην άλλη,
χωρίς κανένα κριτήριο και τεκμηρίωση.
Πρόκειται για μια προκλητική κίνηση που επαναφέρει
τον Μεσαίωνα στην ψυχική υγεία.
Συγκεκριμένα, ο ΕΟΠΑΕ τιμωρεί τους εργαζόμενους,
επειδή εκφράζουν διαφορετική επιστημονική
και επαγγελματική άποψη απέναντι
στο αναχρονιστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης
για την ψυχική υγεία. Όσον αφορά την απεξάρτηση,
να σημειωθεί ότι μετά την εφαρμογή
του νέου νομοσχεδίου υπήρξε συγχώνευση
των 2 τμημάτων (μικρής και μεγάλης διάρκειας)
του πρώην «18 Άνω»,
τη στιγμή που συγχωνεύτηκε και το πρόγραμμα
«γυναικών» και «μητέρων» σε ένα.
Επιπλέον, από τις 28/3 έχει ξεκινήσει
η διάλυση όλων των προγραμμάτων απεξάρτησης.
Και αυτό είναι μόνο η αρχή...
Όπως σημείωσε μιλώντας στο militaire.gr,
ψυχολόγος και πρόεδρος των νοσοκομειακών ψυχολόγων,
«αυτή είναι η μεταρρύθμιση που ήθελαν να φέρουν.
Θα υπάρξουν και άλλες συγχωνεύσεις,
ενώ θα κλείσουν και συμβουλευτικοί σταθμοί
αφού προσωπικό δεν υπάρχει.
Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Όσοι/ες εργαζόμενοι/ες έμειναν στον ΕΟΠΑΕ
κρατούν τα τμήματα κυριολεκτικά μόνοι/ες τους.
Δεν υπάρχει καμία μέριμνα από το κράτος».
Ο κ. Πουλής τόνισε πως καταγράφεται σωρεία μεταθέσεων
σε όσες/ους τοποθετούνται ενάντια στον αντιδραστικό νόμο
της κυβέρνησης για τη ψυχική υγεία.
«Παράλληλα, άνοιξε και η πρώτη ιδιωτική δομή απεξάρτησης
που διαθέτει υποδομές ξενοδοχειακού τύπου.
Έτσι όμως δεν λύνεις το πρόβλημα.
Δυστυχώς, πάμε στη λογική της χορήγησης υποκατάστατων
και όχι της θεραπείας του ατόμου», πρόσθεσε.
***
Για την τρομερή αυθαιρεσία που έγινε στην εφημερία
του πρώην ΨΝΑ της 2ας Ιουλίου 2025
-και που αναδημοσιεύσαμε το σχετικό ρεπορτάζ 
η ψυχίατρος κα Κατερίνα Μάτσα 
μαζί με τις καταγγελίες στα Blog της
ΚΟΦιΨΥ-, η ψυχίατρος
κα Κατερίνα Μάτσα,
τοποθετεί τα ζητήματα
στην ορθή νομοψυχιατρική
διάστασή τους:
«...ο αστυνομικός που συνόδευε
ασθενή προς εξέταση
με εντολή εισαγγελέα
παρενέβη αυθαίρετα,
διακόπτοντας
την ιατρική διαδικασία,
αμφισβητώντας την ιατρική κρίση
των δύο εφημερευόντων ψυχιάτρων,
ασκώντας εξουσία στους συγγενείς του ασθενούς
και τελικά οδηγώντας όλους,
ασθενή και εφημερεύοντες ψυχιάτρους,
στο αστυνομικό τμήμα Χαϊδαρίου!
Από την ψυχιατρική εξέταση δεν είχε προκύψει ανάγκη
αναγκαστικής εισαγωγής, δηλαδή εγκλεισμού στο Δαφνί-ΨΝΑ
και η συζήτηση με τους συγγενείς κατέληξε στη συγκατάθεσή τους
να τον πάρουν στο σπίτι. Εξάλλου δεν υπήρχε κρεββάτι,
αφού είχαν καλυφθεί ήδη όλα τα διαθέσιμα κρεβάτια
της ιδιαίτερα επιβαρυμένης αυτής εφημερίας.
Όταν ανακοινώθηκαν όλα αυτά στον συνοδό αστυνομικό,
εκείνος αμφισβήτησε την ιατρική κρίση,
χειρίστηκε τους συγγενείς και κατηγόρησε τους ψυχιάτρους
για «ψευδορκία», αφού σε ιδιαίτερη συνομιλία
έπεισε τους συγγενείς να ισχυρισθούν ότι δεν είχαν συγκατατεθεί
στο να πάρουν στο σπίτι τον άνθρωπό τους.
Έτσι κινήθηκε η διαδικασία του αυτόφωρου
-αφού η ψευδορκία θεωρείται αυτόφωρο αδίκημα–
συνέλαβε τους δύο εφημερεύοντες ψυχιάτρους
και τους οδήγησε μαζί με τον ασθενή
και τους συγγενείς στο αστυνομικό τμήμα Χαϊδαρίου.
Καταπληκτικό!
Ο αστυνομικός παρενέβη στην ιατρική διαδικασία,
που περιλαμβάνει την ψυχιατρική εξέταση του ασθενούς
και τη συζήτηση με τους συγγενείς,
χωρίς να έχει το δικαίωμα αφού στην όλη διαδικασία
εμπλέκονται προσωπικά δεδομένα.
Επίσης διατάραξε την ομαλή λειτουργία της εφημερίας
συλλαμβάνοντας τους ψυχιάτρους
-μπροστά στα έντρομα μάτια των ασθενών
που περίμεναν να εξετασθούν–
και αφήνοντας ακάλυπτη την εφημερία,
μέχρι να αφεθούν ελεύθεροι οι γιατροί,
μετά από πολλές ώρες.
Όχι μόνο δεν είχε συνέπειες η αστυνομική αυθαιρεσία
για όλα αυτά τα αδικήματα,
αλλά, επιπλέον σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος των γιατρών!
Το εξοργιστικό είναι ότι για το περιστατικό
αρνήθηκε να πάρει θέση ο διευθυντής ιατρικής υπηρεσίας
του ΨΝΑ, αφήνοντας τους συναδέλφους του βορά
σε κάθε αστυνομική παρανομία,
όπως έκανε εξάλλου και η διοίκηση του ΨΝΑ!
Στο αστυνομικό τμήμα έσπευσαν συνάδελφοι των ψυχιάτρων,
ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της ΟΕΝΓΕ,
ο πρόεδρος του Ενιαίου Συλλόγου εργαζομένων του ΨΝΑ,
ο δήμαρχος Χαϊδαρίου κ.ά.
Όλοι εξέφρασαν με κάθε τρόπο τη συμπαράστασή τους
στους διωκόμενους.
Όπως τόνισε στη δήλωση του ο ιατρός Πάνος Παπανικολάου,
γενικός γραμματέας της ΟΕΝΓΕ,
για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση,
που δημιουργείται στα Ψυχιατρεία,
ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η εγκύκλιος Βαρτζόπουλου,
που εκδόθηκε λίγο πριν ψηφιστεί ο ομώνυμος νόμος
που ιδιωτικοποιεί την ψυχική υγεία και την απεξάρτηση.
Με βάση αυτή την εγκύκλιο οι αστυνομικοί
που συνοδεύουν ασθενείς στο ψυχιατρείο για εξέταση
έχουν δικαίωμα να αφήνουν τον ασθενή εκεί και να φεύγουν
χωρίς καν να περιμένουν να γίνει η ψυχιατρική εξέταση.
Σαν να πρόκειται για τη μεταφορά ενός άψυχου αντικειμένου
κι όχι για τη συνοδεία ενός πάσχοντος υποκειμένου
που χρειάζεται συμπαράσταση:
η κατάργηση αυτής της απαράδεκτης εγκυκλίου
είναι καθολικό κεντρικό αίτημα του κινήματος
που αγωνίζεται για την κατάργηση του νόμου 5129/24,
του οποίου η εφαρμογή έχει διαλύσει
τη δημόσια Ψυχική Υγεία και Απεξάρτηση...»
***
* Αναδημοσίευση από το έγκυρο δημοσιογραφικό κανάλι
"Θα συσταθούν ειδικές
αστυνομικές επιτροπές που θα κρίνουν
για την εισαγωγή των πασχόντων..!"*

~~~
~~~
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΙΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΑ 2/7
Απαιτούμε:

Αγαπητές/οί φίλες/οι της ΚΟΦιΨΥ,  
   σας μεταφέρουμε την οξεία διαμαρτυρία-έκκληση του Ενιαίου Συλλόγου Εργαζομένων Ψ.Ν.Α., που ανακοίνωσε εχθές το ΔΣ του. Το έγγραφο αποτυπώνει την δραματική κατάσταση που επικρατεί στις συνθήκες εργασίας των στελεχών του νοσοκομείου. 
   Εμείς είμαστε βέβαιες/οι ότι αυτή η κατάσταση υποστελέχωσης αντάμα με την υποχρηματοδότηση, επιδρά με μεγάλη δυσμένεια στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τελικά και δυστυχώς όλα αυτά καταλήγουν σε βάρος των αγαπημένων μας νοσηλευομένων αδελφών μας.
~~~
ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Ψ.Ν.Α
ΧΑΪΔΑΡΙ 26/6/2025
AΡ. ΠΡΩΤ: 57 Επείγον
Προς: Υποδιοικήτρια 2ης Υ.ΠΕ κα. Χριστοφιλέα Ολυμπία και αρμόδια για τα θέματα του ΠεΔΥΨΥ της 2ης Υ.ΠΕ.
Θέμα : Άμεσα ραντεβού με την Υποδιοικήτρια της 2ης στην ΠΟ.ΝΟ.ΜΟ.Ψ.Υ Αττικής
Στην τελευταία συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 2/5/2025, μας διαβεβαιώνατε σε όλες τις πτώσεις την προτεραιότητα της Υ.ΠΕ στην άμεση στελέχωση Νοσηλευτικού προσωπικού και λειτουργία της 8ης Ψ.Κ.Ε, η οποία παραμένει κλειστεί μέχρι και σήμερα 26/6/2025. Ήδη η κλινική είναι στελεχωμένη από τη πλευρά της Διεύθυνσης Νοσηλευτικής Υπηρεσίας με 10 άτομα προσωπικό, από τα οποία τα δύο είναι Υ.Ε βοηθητικό υγειονομικό προσωπικό, άρα δεν αναφέρονται ως νοσηλευτικό προσωπικό. Επιπλέον είναι μία κλινική η οποία δεν μπορεί να κάνει προγραμματισμό θερινών αδειών, με ότι συνεπάγεται αυτό στο πλαίσιο της κόπωσης – εξάντλησης άρα και επικινδυνότητας τόσο για το προσωπικό , όσο και για τους ασθενείς, και βεβαίως σας γνωρίζουμε ότι η κλινική έχει στη δύναμή της άρθρο 69 μη διαχειρίσιμο στην απογευματινή και νυχτερινή βάρδια, το οποίο προκαλεί επιθέσεις και τραυματισμούς καταγεγραμμένους στο προσωπικό, αφού η βάρδια υπάρχουν φορές που στελεχώνεται από ένα άτομο και μάλιστα γυναίκα.
Τέλος για το γεγονός της απαραίτητης δύναμης ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού στην εύρυθμη λειτουργία και ασφαλή 24ωρη εφημέρευση του Μικροβιολογικού εργαστηρίου, οι εργαζόμενοι στο εργαστήριο, μέσω του Ενιαίου Συλλόγου σας αποστείλανε πλήρη έγγραφη αναφορά, όπου περιμένουν απαντήσεις μετά από ραντεβού που επιδιώκουμε άμεσα μαζί σας, καθώς έχει παρέλθει ο χρόνος του πρώτου θερινού μήνα. Για την έγγραφη αναφορά των εργαζομένων να αναφέρουμε ότι έχει κοινοποιηθεί προς τον προϊστάμενο Διεύθυνσης Ιατρικής Υπηρεσίας από 4/6/2025 και σήμερα έχουμε 26/6/2025, χωρίς να σας έχει γνωρίσει τίποτα. Το γεγονός αναδεικνύει την αδιαφορία ως προς το ρόλο του, για τη λειτουργία της ΠΟ.ΝΟ.ΜΟ.Ψ.Υ Αττικής.
Για τα παραπάνω 2 θέματα ρωτάμε τα εξής :
1) Για τη στελέχωση – λειτουργία και τον προγραμματισμό θερινής άδειας του προσωπικού.
· Έχετε σκοπό να στελεχώσετε αποκλειστικά με Νοσηλευτικό προσωπικό και να βάλετε σε λειτουργία την κλινική με χρονοδιάγραμμα άμεσα ή όχι ?
· Θέλετε να προγραμματίσει το ελάχιστο προσωπικό βαρδιών τη θερινή του άδεια ή όχι ?
2) Για τη λειτουργία και ασφαλή 24ωρη εφημέρευση του Μικροβιολογικού εργαστηρίου, σύμφωνα με τις απαιτούμενες ανάγκες
· Τι σκοπό έχετε για τη λειτουργία της 24ωρης ανοιχτής εφημερίας όταν το προσωπικό δεν καλύπτει σήμερα τις εφημερίες σύμφωνα με τον αριθμό στελέχωσης του Μικροβιολογικού, για να μπορεί να παίρνει ρεπό και άδεια ?
· Έχετε σκοπό να επιστρέψει στην υπηρεσία αποσπασμένη τεχνολόγος που βρίσκεται στο ΑΤΤΙΚΟΝ χωρίς κριτήριο οικογενειακής υπόθεσης - οικονομικής από το 2021 και μάλιστα σε απόσταση 2 km ?
· Σχετικά με τον επιμελητή Α που διατηρεί θέση ΕΣΥ στον Οργανισμό της ΠΟ.ΝΟ.ΜΟ.Ψ.Υ Αττικής ως βιοπαθολόγος, θέλετε ή όχι την επαναφορά του στη θέση του από ΓΝ ΝΙΚΑΙΑΣ που είναι μετακινούμενος με τρίμηνες παράνομες αποσπάσεις και επιλέγει να κάνει ή όχι εφημερίες? Τέλος σας γνωρίζουμε ότι στις 5 Ιουλίου η εφημερία παραμένει ακάλυπτη από βιοπαθολόγο.
| 
   Ο Πρόεδρος  | 
  
   Η Γραμματέας  | 
 
| 
   Δημουλάς Θωμάς  | 
  
   Γκιτάκου Ειρήνη  | 
Αλτσχάιμερ: Το λίπος αποδυναμώνει την άμυνα κατά της νόσου Για δεκαετίες επικρατούσε η άποψη ότι το λίπος στον εγκέφαλο δεν σχετίζετ...